måndag 13 februari 2012

Sigtunabygden om VIF - MAIF

Här hittar du vad Sigtunabygden skrev efter matchen.

Dock vet jag inte om jag riktigt håller med. Visst har vi två startspelare borta jämfört med tidigare matcher. Men jag tycker inte att det märks. Att vi inte heller presterar något vidare spel håller jag inte heller med om. Jag tycker att vi gör säsongens bästa match sett efter den kollektiva insatsen. Detta beror inte på att spelarna som inte var på plats var avsaknade. Det beror på att spelare som tidigare lätt iklätt sig en "alibiroll" tvingas till ett större ansvar, och tog det. Kan dessa spelare även ta ansvar på samma sätt när alla är tillgängliga tror jag faktiskt att vi till och med kan skrälla hem ett kval.

Vad man heller inte får glömma är att vi gör Malmberget dåliga. Med rätt inställning till uppgiften är vi bra!

***

Tyvärr blir det nog inga bilder ifrån denna match då mästerfotograf Anders Lundström befann sig på annat håll.

***

Resultatet från tipset kommer upp ikväll.

***

Deadline för nomineringar till div.2 norras all-star team har fått deadline på Söndag 19/2. Efter det är det bara de redan inlämnade nomineringarna, samt mitt- och Sjöbergs huvud som kommer ta ut de fyra nominerade på varje position.

1 kommentar:

  1. Sett från läktaren var det förmodligen den bästa kollektiva insatsen jag har sett i år och spelet var förmodligen bland det bästa. Sen kan Malmberget absolut ha spelat dåligt och jag vet inte hur lagen påverkade varandra spelmässigt, men kan ni prestera samma *spel* i resten av matcherna behövs det nog bara lite finslip i avslut och dylikt för att lyckas i ett eventuellt kval. Avsaknaden av spelare verkade med andra ord inte vara så påtaglig.
    Fortsatt lycka till!

    SvaraRadera